BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, October 16, 2010

perut dan graviti

amaran keras: budakbudak pandai boleh berhenti baca sekarang sebab aku bakal kemukakan teori paling bodoh korg penah dengar.terima kasih


tadi aku baring baring.
bajet comel kejap manjemanje dgn bear yg aku dh tikam tu.
pusing sana pusing sini tapi tak boleh tdo jugak.
nak tidur menelangkup.tapi orang kata tak bagus.
sbb berat badan bagi pressure atas organ.
so aku pon baring mengiring je la.
lepastu terfikir satu benda,
kalau baring mengiring pulak, ape negative effectnye.mesti ada kan.


so aku bina la beberapa teori.
pakai konsep isaac newton.
yaitu tarikan graviti.


TEORI SATU

oke, bila kita tidur mengiring, perut kita meleweh ke tepi kan.
graviti pulak tarik semua benda ke pusat bumi,
so dalam keadaan meleweh ke tepi tu, perut aku ditarik skali la kan.
so kalau hari hari tidur mengiring, sedar tak sedar, perut kita akan jadi lebih meleweh!
omputeh kata flabby;

logik tak logik cuba fikir korset.
bila pakai harihari, bentuk badan kita akan ikut ape yg dibentuk korset tu kan.
dalam kes ni, gravity, secara tak sengaja membentuk perut kita.
tak rasa macamtu ke?


so ape sebenarnye posisi tidur yg paling bagus?


TEORI DUA

cuba baring menelentang.
perut leper sekata kan.
oke bila graviti tarik, ape jadi?
lagi meleper lah dia kan?
so kalau harihari tidur menelentang..?
perut kurang membuncit la kan?


haha bajet bijak kan?
aku dah kata teori ni camfak.
tapi korg baca jugak spe suruh.haha


8 KOMENTAR:

wahana3115803 said...

eh btul jugak tu huda...heheh..pasni tamo tdo mengiring da laaa...hehe

lizaothman said...

omg...gelak guling2x jatuh katil....bijak2x

FITTTTTH said...

haha k.huda2 macam idea laa suka sukaaaaaa :-)

saving huda said...

@lia: alamak lia bace.segannyeee!

@k liza: eh ni tak lme lg jmp dlm mag kesihatan ke apeni.jangan mainmain.haha

@fit: kita kenala apply benda yg kita belajar dalm kehidupan seharian. *cakp bajet bagus

Anonymous said...

tidur mengiring kanan-sunnah nabi
kiri-akan senang di tindih oleh syaitan iblis
telentang-haram
Menelungkup/tiarap- seperti tidurnya ahli neraka

Tidur yang terbaik adalah dengan kedudukan mengiring ke kanan kerana paru kiri lebih kecil daripada paru kanan. Ini menyebabkan jantung menanggung benda yang lebih ringan. Hati juga akan dalam kedudukan tetap stabil dan tidak tergantung. Perut akan bertenggek diatasnya dengan baik. Ini memudahkan untuk mengosongkan makanan dari perut selepas proses penghadaman.

CARA TIDUR 1. TIDUR PARA NABI Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi. 2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam. 3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan. 4. TIDUR SYAITAN Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.


source, google

saving huda said...

pnh dga gk tdo belah mne tah sunnah nabi.tp jpjp.
CARA TIDUR 1. TIDUR PARA NABI Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi.
tapi lepastu telentang-haram
macamanekah?

bukan jojos said...

bkn terentang yg haram la savinghuda..yg haram tuh meniarap..sbb umpama berzina dengan syaitan..

saving huda said...

ooh okaayy