BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, October 19, 2010

人生の節目

style kan post title
tadi masa belajar sensei ada sebut, jinsei no fushime.
maksud dia turning point dalam kehidupan.


kejap.
ni entri matang.takde unsur fun tau!terima kasih


oke so, start dengan
ZAMAN TADIKA,
taktau knp tapi aku suka proses bangun pagi, mandi sejuksejuk, breakfast roti telur minum milo, pakai baju segaksegak semua tu.macam budak nilah senang cerita;


tertidurtidur nak pergi mandi.comel macam aku kan.
tapi aku cerah sikit kot : | sirius wey sirius!entri matang kan ni.so, dulu, aku start pergi tadika umur 5tahun.sebab aku budak yang rajin.aku tak suka lepaklepak rumah tengok powerpuff girl semua ni.hobi aku sampai sekarang memang tak ubah.belajar belajar belajar.oke merapu.

sambung cerita.dulu along yg selalu siapkan aku sebab time tu mak dgn abah dah pergi kerja.bila dah siap pakai kemeja kotakotak merahputih, skirt blueblack semua, nanti dia pakaikan aku bedak kat muka, patu dia sikatkan rambut.panas gak ah bila dia buat belah tengah.tak cool langsung!tapi sebab aku budak baik, aku diamkan je la.tanak nampak durhake, aku ubah tengah jalan time pergi sekolah tu.belah tepi balik.guna tangan je.rock kan?tadika tu belakang rumah je, pergila aku jalankaki sorgsorg.tak macam budak lain.lemak beketul nak kena mabapak anta naik kete lah apelah.

zaman tadika aku tak pernah buat hal berak kencing dalam seluar semua ni.kan aku dah cakap, aku kecik kecik macho gila.rambut belah tepi kot?wtf ayat tak masuk lansung,tapi takpe layankan aje.


ok masuk
ZAMAN SEKOLAH RENDAH,
kalau dulu tadika belakang rumah, sekolah rendah aku jauh sikit.pergi sekolah nak tanak terpaksa nampak manje, abah hantar naik kete.masuk darjah satu, aku taktau knp aku gelabah semacam.keje nak menangis je.tah mane pergi macho zaman tadika dulu.aku ingt pernah sekali time kelas musik, budakbudak dok seronok menyanyi lagu ape ntah tajuk dia.aku tak join pon.aku dok diam menangis senyapsenyap sebab takut.lagu tu ada bunyi 'embekk embekk'.lagi mengembek diorg, lagi kuat aku menangis.sebab bila diorg mengembek, aku rasa macam segerombolan kambing datang nak attack aku.haha camfak kan.

cikgu tu repot mak aku sbb mak aku cikgu sekolah tu jugak.straight mak aku datang tarik rambut dpn member2 ni.patu marahmarah.peh jatuh saham lah sioot.tp sirius ah lepastu zaman macho aku kembali.dah tak nangis sebab takut kena tarik rmbt lagi.mak aku garang weyy.kalau nk cte smpai esok pg pon tak hbs ni.ckupla aku cte yg mak aku penah ketuk pintu bilik air guna tukul besi!pegh meremang ni bulu satu badan bila ingat balik.

masa drjh 4 pulak berlakon cerita puteri gunung ledang.spttnye aku bercinta dgn hang tuah ke ape, aku pon taktau sgt jln cte dia.tp aku tersuka kat sultan mahmudnye pulak.hihi.gedik kan.saaaampai drjh nam.dia jadi ketua pengawas.aku jadi penolong ketua pengawas.lepastu ada budak baru masuk, habis macam2 drama jadi.geli kan baca.haha.cinta munyet biaselahh.


ZAMAN SEKOLAH MENENGAH
zaman ni lagi lah takde bnd nak dibanggekan.entah knp aku membesar menjadi seorang loser.yelah, aku malas belajar.aku tak tiptop bila keluar result peksa.aku tak hot pulaktu.tak layak masuk gang yang kontek2 budak laki skola lain ni.nak masuk gang otai yang suka buat hal apetah lagi.aku budak yang tak masuk radar ni.aku la budak gemok yang kerja dia g dining hall sapu semua makanan sekolah bagi tu.bukan ape, tak baik membazir orang kata.orang kata lagi, rezeki takbaik ditolak.kan.kadang kalau malam tu supper biskut, mau dengan tin2 biskut tu aku bawak balik dorm.yelah, budakbudak lain kayakaya, takde manenye nak makan biskut timbang kat dining hall tu.ha akula jugak budak yang lari terkedekedek masa latihan petang basket tu.oh zaman ni satu benda je yg buat aku rasa bangga.dynamites.oke tu cte lain.


ZAMAN AAJ
ni boleh kira turning point gak kot.zaman ubah imej.dari pakai seluar londehlondeh tukar boot fit jeans.dari pakai t shirt lengan pendek tukar long sleeve.dari pakai slebet2 tukar feminin2 :"> dating2 semua time ni la.sikit2 mid,sikit2 klcc.budak baru nak up orang kata heheh.

sirius ah zaman ni kalut gila.belajar sampai petang.kadang kelas sampai nak masuk maghrib, babeng punya jitsuhara.tapi aku maafkan sbb macho sgt :"> homework belambak tak hengat.test, exam berjutalemon.tapi semua tu berbaloi ah.sebab aku dapat sampai sini sekarang.


ZAMAN U
.
.
.
eh macam taktau pulak nak tulis ape.
cmne?


banyak lagi turning point lepasni;
ZAMAN KERJA
ZAMAN KAWEN
ZAMAN DAPAT ANAK
ZAMAN DAPAT CUCU


ada lagi peluang kalau nak ubah salahsilap dulu.harapharapnye berjaya la aku jadi orang yang menyumbang kepada masyarakat, isteri yang solehah, emak yang terbaik, nenek yang penyayang lepasni.aminn



kan aku dah kata, ni entri matang :">



bagi yang berjaya habiskan baca entri ni, tahniah la.
sebab aku pon macam malas nak baca balik check spelling error semua hahah


9 KOMENTAR:

sam desu said...

wahhhhh..menarik sungguh cik huda ppunya criter....
huhu,bile la aku akan menulis blog sebegini rupa....

huda said...

eh hye sam.terimakasih sumbang nama jitsuhara td.lpe plak :D

Anonymous said...

xrpt zaman skolah even satu klas kan dulu?
zaman aaj aku xleh lpe kot.kenangn kat bilik korg.g nangis malam2.haha
aaj aku best sbb ad korg.thanx weh

huda said...

haha yelah kau duduk mane aku duduk mane..peh ayat gila mantapp.smesme supeyy.vdeo kek lah apelah,jgn lpe zmn seronok tu :D

Anonymous said...

xkn lpe pnye la wey.
ingt x tikam kiri,kanan.haha
serius lawak do.
len kli ad duit lbih,aku g fukui,kite bork pjg lg.
rinduuu wehh

embekk embekk said...

tahniah sbb aku abes bace!!
ringkas sgt neh! byk sgt shortcut!
kau mmg blogger best!

huda said...

@supey: ah kau yamagata je.eh yamagata kan si nik tu

@embekk embekk: ha tahniahtahniah.ok nnt aku buat part 2 heh.uish ssh2 puji.kalau ikhlas makaseyy (:

Anonymous said...

tapi kene igt la, ajal tak kira umur, just bagi peringatan ;)
maybe nak turning point kerja pun x sempat, siapa tahu kan.
Live Like You'll Die Tomorrow

huda said...

thanks aninimus.sy akn sentiasa beringt psl tu ;)